Valencia, here we are!! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Esther Aa - WaarBenJij.nu Valencia, here we are!! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Esther Aa - WaarBenJij.nu

Valencia, here we are!!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

27 Januari 2013 | Spanje, Valencia

Lieve, lieve allemaal,

Maanden, weken en toen nog maar een paar dagen: zolang heb ik ernaar uitgekeken om naar Valencia te gaan en sinds gisteren kan ik dan ook zeggen: IK BEN ER!!!  Maar niet zonder slag of stoot .. dat lezen jullie later.

First things first: ik wil nogmaals van de gelegenheid gebruik maken om alle mensen te bedanken die aanwezig waren op mijn afscheidsfeestje. Ik had me geen mooier afscheid kunnen wensen, dus (zoals ze dat hier zeggen): GRACIAS! Tevens bedankt voor alle lieve en leuke verhaaltjes in de twee boekjes die ik heb gekregen. Ik heb er al de slappe lach van gehad in m’n eentje!

First things first part two: het adres wat in het andere reisverslag staat, is niet helemaal kloppend. Wil je fanmail opsturen of een overlevingspakket? Stuur het dan naar Calle del Serpis 82, puerta 24
46022 Valencia. Vooral ‘puerta 24’ is belangrijk om te vermelden aangezien er in de hal van het appartementcomplex veel brievenbussen zijn. Onze brievenbus is trouwens wel al half gaar, want het schroefje van het slot is kapot … Maar dan nog: stuur maar op hoor !

Oke, here we go! Om 7u20 op zaterdagochtend vertrok ons vliegtuig richting het zonnige zuiden. Jody en ik probeerden nog wat te slapen, maar we werden elke keer ruw wakker gemaakt door de stewardessen die de Liny’s leespakketten en de Transavia-barbies voor de duizendste keer aanboden. Na anderhalf uur werd de landing al ingezet en vlogen we over Valencia en over de zee. Werkelijk prachtig; je ziet heel Valencia liggen en zelfs al wat highlights zoals de Ciudiad de les Artes!

Na uitgestapt te zijn en een korte plaspauze liepen we door naar de bagagebanden en waren onze koffers inmiddels ook al daar gearriveerd. Ik heb nog nooit zo snel m’n bagage van de band kunnen pakken, dus dat was een meevaller. Wat ook fijn was, was dat onze bemiddelaar in Valencia dan ook niet zo lang hoefde te wachten om ons mee te nemen naar het appartement. Hij zou ons ophalen vanaf de luchthaven samen met een vriend en dan zouden we naar ons appartement gaan om daar de laatste zaken in orde te maken. Anyway, wij richting de aankomsthal en daar stond .. NOBODY! Dus. We zijn lekker naar buiten gegaan en hebben heerlijk van de zon genoten; 20 graden is geen straf om half 11 ’s ochtends! Na een lekker ontbijtje op de luchthaven zijn we toch maar geen bellen en bleek dat hij zich had vergist in de tijd. We hebben toen een taxi gepakt die ons naar ons appartement kon brengen..

EN HOE! WOW! Die Spanjaarden rijden me toch een partij idioot!! 5-baans rotondes en ook van alle vijf de banen gebruik maken, rechts en links inhalen, voor een stoplicht stoppen en gewoon uitstappen omdat je moet pinnen; het kan hier allemaal! Op een gegeven moment was ik er bijna van overtuigd dat de taxichauffeur die 5-baans rotonde in z’n achteruit zou gaan rijden en ondertussen met de Spaanse vlag uit het raam zou zwaaien; jeetje, wat een complete mafkees (qua rijden, hoe hij in het algemeen is weet ik natuurlijk niet ;-))! Ik was blij dat we uit die taxi waren gekomen en ook nog HEEL waren!

Toen we aankwamen kwam de bemiddelaar al snel en bood zijn excuses aan. Kan gebeuren natuurlijk, helemaal geen probleem. We waren er en dat was het belangrijkste en misschien nog wel belangrijker; de zon scheen! Het appartement is echt prachtig; de bedden, het bestek, de borden; alles compleet nieuw! Lekker ruime hal, wasmachine, de WiFi is razendsnel, prima kamers dus dat komt wel goed! Na kennis te hebben gemaakt met de huisbaas hebben we nog wat documenten moeten tekenen en toen was het definitief rond; wij wonen in Valencia!

We zijn meteen na aankomst in het appartement wat gaan drinken met onze bemiddelaar in een tentje achter ons appartementencomplex. Daarna hebben we wat boodschappen gedaan zodat we in ieder geval wat te eten en te drinken hadden. Gelukkig hebben ze normaal brood, normale kaas en normale ham, dus dat was een enorme meevaller. Na een klein uurtje te hebben geslapen zijn we naar de Hollandse Bar gegaan in Valencia. Erg leuk, leuke mensen ontmoet en daarna zijn we gaan eten in het oude centrum van Valencia. Het is wel erg wennen aan de Spaanse etenstijden; ze eten hier gemiddeld om 22u ’s avonds!! Dat ze in het begin wel wennen zijn, maar het eten is heerlijk dus daar kunnen we wel wat langer op wachten !

Mijn eerste nacht was wat onwennig, maar ondanks dat (en ondanks mijn HARDE, HARDE bed) heb ik best goed geslapen. Ik heb rolluiken wat ervoor zorgt dat de kamer compleet verduisterd is dus ik heb lekker tot 11u geslapen. Na een ontbijtje en een doucheronde zijn we naar mijn stage gelopen.

Mijn stage is echt supermakkelijk te vinden! Ik loop mijn appartement uit, ga de hoek om en dan kom ik op een hoofdstraat die ontzettend lang is en waar veel leuke winkeltjes, barretjes en restaurantjes zitten. Het is één rechte weg rechtdoor en ongeveer 20 minuten lopen. Morgen moet ik daar om 9u zijn en begin ik met mijn 14-daagse talencursus, die twee weken zal duren en waar ik elke dag 4 uur les zal hebben. Aangezien Jody nog een weekje vrij is zullen we dus aankomende week ook nog genoeg tijd hebben om Valencia verder te ontdekken, want wat een prachtige, maar ook GROTE stad is het!

Na mijn stage hebben we de metro gepakt en dat ging ook niet zonder slag of stoot. Gisteren hebben we een metrokaart gekocht en zodoende konden we vandaag ook makkelijk met de metro gaan. Na te hebben ‘ingecheckt’ bij de poortjes dacht ik dat ik wel even de roltrap op kon lopen. Na 5 seconden half ‘moonwalkend’ op de roltrap te hebben gestaan kwam ik erachter dat de trap naar beneden ging en ik naar boven moest .. OEPS! De mensen in de metro zullen ook wel gedacht hebben!! Eenmaal op de bestemming aangekomen kwamen we een fotohokje tegen en het leek ons leuk om een foto te maken en die in de woonkamer op te hangen. Ik geld in dat ding gegooid, begint er opeens een Spaanse stem af te tellen! Dat was nog niet het ergste: er moest 2 euro in en ik had er maar 1 euro ingegaan en die automaat pakte geen 20 centjes en het bleef maar aftellen! Gelukkig had Jody nog een muntje van 2 dus eind goed al goed: de foto is er, maar m’n euro is weg haha!

In de stad hebben we lekker genoten van de Starbucks en voor Mandy en Nicole: Tom was erbij hoor!! Hij vond vooral de frappucino met caramel en chocolade erg lekker! Na een paar bezoekjes aan winkels (erg leuke winkels, groot, heerlijk!) zijn we terug gegaan met de metro en ook dat was een gevalletje apart: we waren heel erg druk bezig om stoere foto’s te maken waardoor we bijna de halte hadden gemist waar we uit moesten stappen: typisch haha! We hebben nog even bij het immense stadion van Valencia CF gekeken wat vlakbij ons appartement ligt; erg indrukwekkend en grande.

Aangezien het siësta was toen we weer terugliepen naar het appartement waren er veel winkels gesloten en waren de vele mensen die eerder op de dag allemaal weg. We gaan straks nog even terug om een Spaans nummer te regelen en misschien nog even boodschappen te doen.

Jeetje; wat een LANG verhaal! Ik hoop dat jullie de tijd hebben om te lezen haha!

Even voor de info, maar daar zal ik nog een apart reisverslag voor maken; ik krijg waarschijnlijk een Spaans nummer waarop je mij kan bellen, smsen en WhatsAppen. Voor WhatsAppjes kun je me nu in ieder geval bereiken op mijn Nederlandse nummer, maar dat hadden een aantal van jullie al ontdekt. Ook Skypen en Facetimen behoort tot de mogelijkheden, dus kom maar op!

Chicos y chicas, amigos y amigas; dit was mijn eerste hele lange verhaaltje. Voor foto’s kunnen jullie terecht op mijn Facebook en voor alle andere dingen kun je me whatsappen. Morgen begin ik met mijn stage, dus zal het échte werk beginnen.

Zoals gezegd zal ik proberen om elke week een nieuw verhaaltje te uploaden, maar met alle dingen die we nu al hebben meegemaakt denk ik dat dat wel zal gaan lukken!

Doe je ding, geen dingen doen die ik ook niet zou doen, houd mij ook op de hoogte van alles wat er gaande is in Nederland en verder: joeeee, we Facebooken, Skypen, Facetimen, Whatsappen en allessss!

Kusjes en liefs uit Valencia, Esther. X

  • 27 Januari 2013 - 17:57

    Wim:

    Wow wat een mooi verhaal. Gelukkig dat Tom het ook naar zijn zin heeft!! Greetings

  • 27 Januari 2013 - 18:09

    Milanca:

    Maaat!
    Wat een super lang verhaal... Maar wel leuk om te lezen wat jullie allemaal al hebben mee gemaakt.
    Vooral een halte missen.. Vind ik echt iets voor jou.
    Fijn dat je opzich wel dicht bij je stage woont!
    We doen van de week nog ff Skype he.. Vind ik wel leuk!

    Ik wens je heel veel succes morgen met je 1e stage dag!
    Hoelaat moet je beginnen?

    Kijk uit.. Pas goed op jezelf he :-))

    Dikke kus Milanca ( Vanuit 't koude Nederland :( )


  • 27 Januari 2013 - 18:15

    Thea:

    hahahaha Esther die roltrap hahahah goud

  • 27 Januari 2013 - 18:17

    Jos:

    Klinkt allemaal erg goed. Groeten vanuit een dooiend wolluk!

  • 27 Januari 2013 - 18:17

    Pam:

    Heel veel plezier darling!! Dikke kus van ons xxxx

  • 27 Januari 2013 - 18:22

    MandyH:

    'Vind ik leuk'!

  • 27 Januari 2013 - 18:28

    Frea:

    Wat een leuk en gezellig verhaal om te lezen. Ik kijk nu al uit naar het volgende verhaal :):)

    Veel plezier!!!!

  • 27 Januari 2013 - 19:21

    Danny:

    Hoi Esther

    Wat een indrukken en dat allemaal in 2 dagen! Zo herkenbaar!
    Maar alles wat je noemt, kan ik me zo goed inbeelden! Maar je woont dus vlakbij het stadion! Daar woont mijn nicht om de hoek, dus als ik er ben, dan ga ik je inlichten..
    Ga je verhalen volgen...

    Hasta luego

  • 28 Januari 2013 - 19:45

    Daphne:

    Hee esther!
    Eigenlijk hebben we nooit echt met elkaar gesproken op school, maar ik vind het toch leuk om te reageren op je verhaaltjes. Het is zo leuk om te lezen wat je nu allemaal ontdekt. Vooral dingen die herkenbaar zijn, zoals het voetbalstadion! Heel leuk om binnenkort daar heen te gaan. Ik weet niet of je van voetbal houdt, maar deze week speelt barcelona in valencia. Heel leuk, als je kaarten kopt voor de bovenste rij, zie je alles nog prima! Blasco ibañez is een leuke straat met lekker veel barretjes en ook een discotheek. leuke discotheken zijn trouwens superclub, noise en tb club! Echt de moeite waard, en je kan voor half 3 gratis binnen komen. Gewoon inschrijven op de lijst! Ik wens je veel plezier met het verder ontdekken van valencia!

  • 29 Januari 2013 - 11:30

    Marloes:

    Hoi Esther, zo te lezen ga jij 5 heerlijke maanden tegemoet, geniet ervan en kei veul plezier war.

  • 30 Januari 2013 - 21:08

    Daantje:

    Guapa! Ik ben trots op je, de hele stap die je hebt genomen en ben blij dat ik je dagelijks spreek! Je bent de beste en onthoud altijd; er zijn nog altijd heel veel mensen die je dit niet nadoen, schijterds dat het zijn ;)! Dikke kus voor jou en ik spreek je (Whatsappen en binnenkort even Skypen of Facetime!). XXXXXXX

  • 02 Februari 2013 - 00:26

    Marjon :

    Hoi Esther.leuk dat je het al naar je zin hebt.
    Mooi verslag. Zo blijven we n beetje bij. Gr.xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1003
Totaal aantal bezoekers 19926

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 04 Juli 2013

Stage in Valencia

Landen bezocht: